همه چیز درباره داده ها، تحلیل داده ها، یادگیری ماشین و...

ساخت وبلاگ
یک شبکه باور عمیق راه حلی برای مشکل کنترل توابع هدف غیر محدب و حداقل های محلی در هنگام استفاده از پرسپترون چند لایه معمولی است. این نوع جایگزین یادگیری عمیق شامل لایه‌های چندگانه متغیرهای پنهان با اتصال بین لایه‌ها است. شبکه باور عمیق را می توان به عنوان ماشین‌های بولتزمن محدود شده (‏RBM) در نظر گرفت که در آن هر لایه پنهان زیر شبکه به عنوان لایه ورودی قابل‌مشاهده برای لایه مجاور شبکه عمل می‌کند. آن پایین‌ترین لایه قابل‌مشاهده را به یک مجموعه آموزشی برای لایه مجاور شبکه تبدیل می‌کند. به این ترتیب، هر لایه شبکه به صورت مستقل و حریصانه آموزش داده می‌شود. متغیرهای پنهان به عنوان متغیرهای مشاهده‌شده برای آموزش هر لایه از ساختار عمیق استفاده می‌شوند. الگوریتم آموزشی برای چنین شبکه باور عمیقی به شرح زیر ارائه شده‌است:
 
یک بردار ورودی را در نظر بگیرید یک ماشین بولتزمن محدود شده را با استفاده از بردار ورودی آموزش دهید و ماتریس وزن را به دست آورید. ​دو لایه پایین‌تر شبکه را با استفاده از این ماتریس وزنی بردار ورودی جدید را با استفاده از شبکه (‏RBM)‏از طریق نمونه‌برداری یا فعال‌سازی متوسط واحدهای مخفی تولید کنید. ​این روند را تکرار کنید تا به دو لایه بالایی شبکه برسید. ​تنظیم دقیق شبکه باور عمیق بسیار شبیه به شبکه پرسپترون چند لایه است.
برای برای مطالعه بیشتر درمورد الگوریتم های یادگیری عمیق روی لینک زیر کلیک کنید.
همه چیز درباره داده ها، تحلیل داده ها، یادگیری ماشین و......
ما را در سایت همه چیز درباره داده ها، تحلیل داده ها، یادگیری ماشین و... دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Admin93 bigdata بازدید : 116 تاريخ : شنبه 17 دی 1401 ساعت: 12:41

روش‌های یادگیری بدون نظارت در تجزیه و تحلیل‌های اکتشافی خیلی مفید هستند زیرا قادرند ساختار را به طور خودکار در داده شناسایی کنند. برای نمونه، اگر تحلیلگری بخواهد مصرف‌کنندگان را تفکیک کند، روش‌های یادگیری بدون نظارت می‌تواند شروع بسیار خوبی برای تحلیل باشد. در مواردی که بررسی روندهای موجود در داده‌ها برای انسان امکان‌ناپذیر است، روش‌های یادگیری بدون نظارت می‌توانند بینش مناسبی فراهم کرده و برای آزمودن تک‌تکِ فرضیه‌ها به کار برده شوند. کاهش بُعد به روش‌هایی اطلاق می‌شود که داده‌ها را با استفاده از ویژگی‌ها یا ستون‌های کمتری به نمایش می‌گذارند.
 
روش‌های یادگیری بدون نظارت در اجرای این روش «کاهش بعد» کاربرد دارد. در یادگیری ارائه، یادگیری روابط میان ویژگی‌های فردی در دستور کار قرار می‌گیرد. لذا این فرصت برایمان ایجاد می‌شود تا داده‌های خود را با استفاده از ویژگی‌های پنهان  ارائه کنیم. این ساختارهای پنهان معمولا با تعداد ویژگی های کمتری نسبت به ویژگی های اولیه نمایش داده می‌شوند، همین مسئله به ما اجازه می‌دهد که پردازش بیشتری با حساسیت کمتری بر روی داده ها داشته باشیم، همچنین از این طریق ویژگی های اضافی حذف می‌گردند.
برای مطالعه بیشتر درمورد یادگیری بدون نظارت به وبسایت بیگ پرو1 مراجعه کنید.
همه چیز درباره داده ها، تحلیل داده ها، یادگیری ماشین و......
ما را در سایت همه چیز درباره داده ها، تحلیل داده ها، یادگیری ماشین و... دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Admin93 bigdata بازدید : 117 تاريخ : دوشنبه 12 دی 1401 ساعت: 15:44